Activitat 3: Joc de rols sobre el pla d’urbanisme
Introducció
Amb la realització d'aquest activitat volem observar si els alumnes han entès i consolidat els objectius de l'activitat dos.
Es pretén que els alumnes aprenguin a desenvolupar un rol determinat i a aconseguir els propòsits que cada personatge té. Així doncs, els alumnes hauran de:
- Saber aplicar els continguts treballats en les sessions anteriors a la pràctica.
- Ser capaç de desenvolupar un personatge tot basant-se amb informació verídica.
- Saber treballar en equip i assolir els objectius proposats.
- Tenir iniciativa per decidir el futur del poble.
- Reflexionar i valorar la pròpia representació i la dels altres companys.
Desenvolupament
Per realitzar aquesta activitat, els alumnes faran els mateixos grups que l’activitat anterior i es distribuiran un rol per cada membre de grup: l’ecologista, l’empresari, el comerciant i l’alcalde. Cada rol ha de tenir un objectiu que haurà d’intentar aconseguir. El grup haurà de pactar prèviament quins personatges aconseguiran els seus propòsits i com es desenvoluparà la seva representació.
Es tracta de que l’alumnat busqui informació a la xarxa i es pregunti que fa en la realitat el seu personatge. Les representacions han d’intentar ser lo més realistes possibles i documentades sobre fets reals. A través d’aquesta activitat els alumnes reflexionaran sobre el Pla d’Ordenació Urbanística del seu municipi, buscaran informació actual i, alhora, es divertiran m’entres aprenen.
Finalment, es duran a terme les diferents representacions. Un cop finalitzades totes, es parlarà sobre aquestes i quines conseqüències tindria fer una pla d’urbanisme nou en el municipi de Besalú.
Avaluació
Es tindrà en compte aquelles representacions que siguin originals i/o molt properes a la realitat i que estiguin basades amb fets i dades verídiques. També es valorarà positivament aquelles representacions que hagin estat documentades i que hagin argumentat correctament el desenllaç de la representació.
Activitat 3
Suscribirse a:
Entradas (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario