Ràdio Besalú
Introducció
Amb aquesta activitat els alumnes aprendran a utilitzar recursos tecnològics per fer un programa de ràdio. Nosaltres ens centrem en la primera sessió d'aquest projecte perquè és molt extens per realitzar-ho només en una hora de classe. L'objectiu final del projecte seria que els alumnes acabessin fent el programa de ràdio a l'aula. Peró, en aquesta sessió ens centrarem en l'elaboració del guió.Els objectius que volem assolir en aquesta sessió són els següents:
- Facilitar el treball cooperatiu.
- Promoure la comunicació amb l'entorn i el seu coneixement.
- Saber quins són els elements necessaris per fer un programa de ràdio.
- Identificar els diferents tipus de guions que s'utilitzen als programes de ràdio.
- Crear un guió de ràdio a partir de les pautes de redacció dels textos orals.
- Fomentar la imaginació i la originalitat a l'hora d'elaborar el guió.
DesenvolupamentPrimer, introduirem el tema de les emissores de ràdio i farem preguntes als alumnes perquè reflexionessin sobre els coneixements que tenen d'aquest tema. Algunes d'aquestes preguntes podrien ser:
- Quants de vosaltres escolteu la ràdio? La escolteu sovint? Quins programes sentiu a la ràdio? Quines emissores sentiu?
- Quins tipus de programes de ràdio hi ha? Qui participa en una emissora de ràdio? Quins elements creieu que són necessaris per fer un programa de ràdio? Si hi ha diferents programes de ràdio hi ha diferents tipus de guions?
A partir de les respostes dels alumnes és faria una pluja d'idees per aclarir com funciona un programa de ràdio i per saber quins coneixements previs tenen sobre el tema.Seguidament, donarem les pautes per elaborar un guió per fer un programa de ràdio i deixarem escollir quin tipus de guió volen fer.Un cop introduït el tema i havent donat la informació necessària, dividiríem els alumnes en grups de cinc membres com en les activitats anteriors.Els requisits principals de l'elaboració del guió són que ha de tenir relació amb el poble de Besalú, ja sigui en el format de noticia, de revista, de reportatge, de conte, d'entrevista, etc. A més, hauria de ser de creació pròpia, és a dir, que hauran de ser creatius per inventar-se el contingut del guió.la resta de la sessió la dedicarem a que els alumnes triïn quin guió volen utilitzar i comencin a redactar-lo.AvaluacióEl que és valorarà en aquesta activitat és l'interès i la participació dels alumnes. A més, els continguts que apareguin en el guió sobre Besalú seguint la estructura correcta del guió seleccionat.També és valorarà positivament, la originalitat i la imaginació empleada a l'hora de crear el guió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario