Les activitat que es mostren a continuació van dirigides a alumnes de cicle superior de primària del municipi de Besalú i rodalies.
Recorregut per
el poble de Besalú
Introducció
Amb aquesta activitat els alumnes reflexionaran i
aprofundiran els seus coneixements sobre Besalú. És una activitat que els hi
permetrà conèixer amb més detall com es va construir el municipi, el perquè de
la seva distribució i com aquesta ha anant evolucionat al llarg del últims
anys. Així doncs, consistirà
principalment en que els alumnes es qüestionin sobre el perquè de la
construcció del poble tot comparant-lo amb el passat, el present i el futur.
L’objectiu general d'aquesta activitat és que els alumnes desenvolupin
una capacitat crítica i reflexiva. D’aquest objectiu se'n deriven altres
relacionats amb els continguts de l’activitat que són els següents:
- Conèixer
amb més profunditat la distribució del poble.
- Relacionar
el present amb el passat, tot estudiant-ne la història.
- Saber
identificar l’arquitectura de l’edat mitjana.
- Aprendre
a mirar amb altres ulls l’entorn on viuen.
- Reflexionar
sobre el futur del municipi i proposar-ne canvis.
Desenvolupament
L’activitat
començarà a la plaça del poble on es marcaran uns ítems d’observació prèviament
marcats, com per exemple, la distribució dels carrers o les façanes dels
edificis. Els alumnes es dividiran en grups de cinc membres i disposaran de
quaranta cinc minuts per fotografiar tot allò que els hi sembla rellevant o que
els pot ser útil per poder respondre les següents preguntes: (1 sessió)
- Com creieu que era en el passat el poble? Quins edificis creieu que hi havia? Actualment es conserven tots? N’ha desaparegut algun? Perquè? Tenen la mateixa utilitat que en el passat?
- Ha afectat la modernització del municipi a l’estil arquitectònic del poble? I en relació a la seva distribució inicial?
Un cop acabada la sortida cada grup farà una cerca d’informació per poder posar en comú, en la següent sessió, tot allò que han trobat. Es tracta de que entre tots es pugui buscar resposta a les preguntes formulades prèviament. En aquest apartat el professor serà un guia però, alhora, haurà de complementar tota aquella informació incompleta o errònia.(2 sessions)
En una altre sessió, el mestre obrirà un debat sobre el futur de Besalú
per tal d’iniciar un procés de reflexió entorn el municipi.
El docent haurà de procurar que els alumnes pensin futurs possibles i es
qüestionin què volen pel seu poble. Amb aquest debat i amb tota la informació
cercada en els sessions anterior, els grup hauran de fer un treball escrit on
plasmaran com era, com ha canviat i com creuen que evolucionarà aquest. També
hauran de fer una presentació explicant la seva pròpia visió de futur i les
seves propostes de millora.
Avaluació
En aquesta activitat es valorarà la
participació i l’interès dels alumnes. L’aportació d'idees i informació documentada
es tindran molt en compte i es valorarà positivament en l’avaluació del treball
final.
Pel que fa el treball final es tindran
en compte aquells treballs que
continguin un recull complet d'idees i aportin nova informació. També es donarà
importància a aquelles propostes que siguin coherents, crítiques i que estiguin
documentades.
Bones noies! Som l'Eva Carrete, en Lluis Comajuan, en Marc Molas i l'Eli Queirós.
ResponderEliminarMolt bona feina sobre les activitats! Ens ha agradat sobretot el fet que els objectius de cada activitat queden molt clars, i els passos de com es desenvoluparan les activitats també estan molt ben explicats.Per últim, dir-vos que ens ha agradat el canvi q li heu fet a l'estètica del bloc.
Fins aviat!
Hola noies! Primer dir-vos que us ha quedat un bloc amb una bona estètica. En segon lloc, respecte les activitats, considerem que estan molt ben dissenyades, heu deixat molt clars els objectius i el fet de treballar la història de Besalú amb els alumnes creiem que és molt útil perquè puguin comprendre moltes coses de l'actualitat del seu poble.
ResponderEliminarHeu fet molt bona feina! enhorabona!